გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილისთემა
|
იაკობ
გოგებაშვილის ,,სოსოს ქუდი “
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სწავლებისსაფეხური
საგნისდასახელება, მასწავლებელი
|
დაწყებითი
საფეხურიI გ კლასი
ქართული
ენა და ლიტერატურა
შორენა გრიგალაშვილი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთარაოდენობა
|
კლასში არის 28 მოსწავლე
სპეციალური
საგანმანათლებლო საჭიროების მოსწავლე
არ არის
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის მიზნები
|
გაკვეთილის სასწავლო მიზანი:
მოსწავლეები წაიკითხავენ ახალ ტექსტს ინდივუდუალურად,ჯგუფურად,სწორი ინტონაციით,გაიგებენ
მის შინაარსს და კითხვებს უპასუხებენ,ილუსტრაციებს დაუკავშირებენ ტექსტის ეპიზოდებს,დაასრულებენ
წინადადებებს კონტექსტის შესატყვისად.
·
დიდი წიგნის შექმნა;
·
გაწაფული-გამართული კითხვა;
·
მოსწავლეები განავითარებენ:
·
ტექსტზე მუშაობის უნარ–ჩვევებს,
·
დაკვირვებისა
და მსჯელობის უნარ–ჩვევებს,
·
აზრის
გამოთქმისა და დასკვნის გაკეთების უნარებს
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ეროვნულისასწავლოგეგმითგანსაზღვრულიმისაღწევიშედეგი/ინდიკატორები
|
მიმართულება: ზეპირმეტყველება
ქართ. 1.3. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე
შექმნილი მცირე ზომის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ილუსტრაციებს
უკავშირებს მოსმენილ ტექსტს და განალაგებს მათ მოქმედებათა თანმიმდევრობის მიხედვით;
·
ამოიცნობს
პერსონაჟის ემოციურ მდგომარეობას და ახასიათებს მას;
·
აფასებს
პერსონაჟს და მის საქციელს.
მიმართულება: კითხვა
ქართ.1.11. მოსწავლეს
შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის აღქმა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ტექსტში ამოიცნობს აბზაცის,სტროფის,წინადადების დასაწყისსა
და დასასრულს;
·
აკვირდება
ტექსტის კომპოზიციურ აგებულებას და ასახელებს
ტექსტის მაორგანიზებელ ელემენტებს(სათაურს,ილუსტრაციას,შრიფტს.);
·
პოულობს
სასვენ ნიშნებს.
მიმართულება : წერა
ქართ.1.14. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წინადადების შედგენა.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
მასწავლებლის მიერ მოცემული სიტყვების მიხედვით აგებს
მარტივ წინადადებას.
ქართ.1.15. მოსწავლეს შეუძლია გარკვეული საყრდენების დახმარებით მარტივი
ყოფითი ტექსტების წერა.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ავსებს ტექსტში ნაკლულ ინფორმაციას;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის თანმიმდევრობა
|
A ფაზა(გამოწვევა). შესავალინაწილი
აქტივობა 1- წინარე
ცოდნის გააქტიურება
ორგანიზების ფორმა: მთელი კლასი
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს გავახსენებ
: რამდენი ასო-ბგერაა ქართულ ენაში? ხმოვნებსა და თანხმოვნებს, რა არის წინადადება? რამდენ
სიტყვიანი შეიძლება იყოს წინადადება?
წინადადების შედგენა.
ორგანიზების ფორმა: მთელი კლასი
აქტივობა 2- საუბარი ქუდის
შესახებ,მისი ამოცნობა და დახასიათება მოსწავლეების მიერ.
ორგანიზების ფორმა : მთელი კლასი
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს წარვუდგენ სკივრს,რომელშიც დევს
ქუდი.მოსწავლეებმახელის შეხებით უნდა დაახასიათონ ეს ნივთი.
B ფაზა (შინაარსისრეალიზება) ძირითადი ნაწილი
აქტივობა 3-საუბარი ილუსტრაციაზე და ვარაუდების გამოთქმა.
აქტივობის აღწერა: ვაჩვენებ
დიდი წიგნის ყდას, სადაც ხატია ბიჭი ქუდით, წერია
მოთხრობის სათაური, ავტორი და მხატვარი. მოსწავლეები ჩემი დახმარებით გამოთქვამენ ვარაუდებს ამ მოთხრობის
შესახებ.
ორგანიზების ფორმა: მთელი
კლასი
აქტივობა 4- ილუსტრაციის მიხედვით ტექსტის აწყობა.
აქტივობის აღწერა: შევახსენებ
მოსწავლეებს ჯგუფური მუშაობის წესებს. გავაცნობ
შესასრულებელ დავალებას, დავურიგებ ნახევრად მზა მასალას, რომ
მოსწავლეებმა შეძლონ ილუსტრაციას შეუსაბამონ სიტყვები და ააწყონ წინადადება.
ორგანიზების ფორმა: მთელი კლასი,ჯგუფებში მუშაობა.
აქტივობა 5- დიდი წიგნის აწყობა.
აქტივობის აღწერა: დასრულებული ნამუშევრები მოაქვთ მოსწავლეებს და ვკინძავ
დიდ წიგნს.
აქტივობა 6- საჩვენებელი კითხვა.
აქტივობის აღწერა: გამომეტყველებით
ვკითხულობ აწყობილ წიგნში მოცემულ ტექსტს,, სოსოს ქუდი“.
ამ აქტივობით ხდება მასწავლებელსა
და მოსწავლეს შორის ვერბალური ინტერაქცია,
რაც მნიშვნელოვნად ეხმარება მოსწავლეებს ტექსტის გაგება - გააზრებაში.
აქტივობა 7- ერთობლივი კითხვა, ფრონტალური კითხვებით ტექსტის განმტკიცება.
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები კითხულობენ ტექსტს გუნდურად, რაიმე
ნიშნის მიხედვით.
ეს აქტივობა, ხელს უწყობს
გაწაფული კითხვის საბაზისო უნარების განვითარებას, ტექსტის შეგნებულად წაკითხვას.
ტექსტს ვაყოლებ ხელს
და მოსწავლეებთან ერთად წავიკითხავ ; შემდეგ მათ წავაკითხებ ერთად ( გამოვიყენებ ერთობლივი კითხვის სხვადასხვა ვარიაციებს
შესაძლებლობის მიხედვით: გუნდური კითხვა,
ექოს ტიპის კითხვა, რაიმე ნიშნის მიხედვით კითხვა).
ტექსტის შინაარსის გაგება გააზრების მიზნით
ვსვამ ფრონტალურ შეკითხვებს: ვინ არის ამ მოთხრობის მთავარი მოქმედი პირი? რატომ
დაიხურა სოსომ მამის ქუდი? რატომ გაეღიმა მეზობელს სოსოს დანახვაზე?
C ფაზა (გამთლიანება) დასასრული, შემაჯამებელი ნაწილი
აქტივობა8- დაასრულე წინადადებები.
აქტივობის აღწერა: დაფაზე დაწერილი მაქვს დაუსრულებელი წინადადებები.
ბარათებზე დაწერილია სიტყვები, რომლებიც უნდა ჩასვან მოცემულ წინადადებებში.
სოსომ
მამის ქუდი ... (დაიხურა).
სოსომ
გრძელი ჯოხი ... (აიღო).
სოსო
თავმომწონედ გარეთ ... (გამოვიდა).
აქტივობა
9 - გაკვეთილის შეჯამება კითხვებით:
რა
იყო გაკვეთილზე შენთვის საინტერესო ? რის განმეორებას ისურვებდით? რატომ?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების ფორმები
|
განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტები: განმავითარებელი კომენტარი. ჯგუფური მუშაობისას ფოკუსირებული დაკვირვება.
ვაკვირდები მოსწავლეთა
მუშაობას და საკუთარ სამუშაო რვეულში ვაკეთებ სპეციალურ ჩანაწერებს. ეს შეიძლება
იყოს:
- სწრაფი, მიმდინარე ჩანაწერები იმ მოსწავლეთა მუშაობის ასპექტებზე,
რომლებიც: ა) ძნელად ან
საერთოდ ვერ ართმევენ თავს რომელიმე სამიზნე უნარის დაუფლება-გამოყენებას;
ბ) პასიურად ან საერთოდ არ ერთვებიან ამა თუ იმ აქტივობაში
ვავსებ სქემას შეძლებისდაგვარად
გაკვეთილზე ან გაკვეთილის დამთავრებისას.
შეფასების სქემა
:
ფოკუსირებული დაკვირვების სქემა:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საკლასომენეჯმენტი
|
მოსწავლეების
ორგანიზება: გაკვეთილზე მოსწავლეები მუშაობენ ინდივიდუალურად და ჯგუფურად.
რესურსები:დაფა, ცარცი, მოსწავლის
სახლმძღვანელო, ფორმატზე შესრულებული
თვალსაჩინოებები, მარკერები, ბარათები, წებო,ქუდი,სკივრი .
დროის განაწილება:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
No comments:
Post a Comment